Frog-hunter och fredag

Landet är galet. Alltså hemma hos mamma. Jag har redan blivit en stadsmänniska, efter en sommar borta från Tumba. I onsdags var jag tydligen arbetslös så jag åkte ut till mamma i Uttran, där tobbe o ludvig höll till. Goselos med en glad Ludvig och sen kom Micke. Vi grillade och hade det allmänt trevligt.. Gick och la oss tidigt, och jag somnade som vanligt som en stock. Min säng är underbar. Speciellt bakisdagar. Iaf.. Jag vaknar av att Micke skakar hela mej, och han väser "Vill du se nåt äckligt?!" Jag satte mej yrvaket upp i sängen, håret åt ALLA håll osv.. "Ni har råttor här inne" fortsatte han.. "Eh va! vaddå råttor, vad snackar du om?" Jag vart lite irriterad över att bli väckt sådär elakt.. men men.. Så tände vi lampan, på golvet, i ena hörnan av rummet sitter en stor, ful, jävla GRODA. Grå och slemmig och allmänt ful. Den jäveln har hoppat in genom fönstret och ner på golvet. GRIS!!! Sjävklart vågade inte jag ta i den, jag var för bövelen helt nyvaken. Micke vågade inte heller, tills jag retade honom för att inte vara man nog att inte ens våga putta på en liten fjuttig groda (den var verkligen stor). Jag hade som tur var, ett gammalt påskägg på golvet i närheten av grodan, så jag tyckte det var en bra idé att försöka fånga den med ägglocket. Det var det inte. Efter mycket om och men, och lite rädda hopp från mej och micke, började grodjäveln hoppa upp och ner. Plus att den hånglade med min byrå. Inte helt okej. Jag drog upp mobilen och filmade när Micke äntligen vågade putta på grodan med skohornet, min briljanta idé såklart... hmm.. Det var kul. Nästan så kul att jag skulle lägga upp filmen här. Haha.

Till slut la vi en tidning på golvet, och fick dit grodan, och sedan slängde Micke på locket, för säkerhetsskull på en halvmeters avstånd, så den inte skulle bitas (?!) och så bar vi ut den. Snälla som vi var. Hjältar. Eller nåt. Men den VAR verkligen äcklig.. Men just det, det roligaste var när jag tassade in till mamma som sov med Tobbe och hade Ludvig brevid sängen i sin säng, jag väste "mamma, mamma, du MÅSTE vakna, vi har en stor padda i vårt rum, vi är RÄDDA" Hon mumlade bara till svar och vaknade till lite så småningom.. "Men va? Låt den bara vara omd en vart där inne så länge redan" Jag kunde inte riktigt hajja hur hon kunde vara så samlad, jävla typ. "Men va, är du galen! Den kommer lägga sej på oss i sängen och lägga ägg!!!" Mamma låg i sängen och skakade av skratt och beordrade mej att gå och lägga mig. Klockan var typ halv två. Gonatt. Till slut gick det bra. Micke självdöpte sig för övrigt till "Frog-hunter", hur manligt är inte det?!

Idag är det äntligen fredag. Jag har inte jobbat onsdag och torsdag, inget uppdrag tydligen.. Men idag jobbar jag på.. om man kan kalla det för det :) Fortfarande så lugnt överallt, så utbrändheten får vänta till hösten.. synd. Igår pysslade vi i lägenheten heeeela dagen/kvällen, så skönt att få ordning. Och nästa vecka ska jag ta hem lite flickor på besök, det ska bli trevligt. Pimpla vin och hänga på ballen. Sånt gillar jag. Men först ska den här dagen ta slut, och imorn är det 25årskalas på Dalarö. Ge mej för en gångs jävla skull lite sol. Tackar. Jag är likblek.

Nu ska jag dricka kaffe. Det är gott. Hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0