Kreativitetsådra = NOLL

Blogg igen.. en och samma dag. INTE likt mej. Då har jag tråkigt. Jag är less. Jag såg fram emot kalaset imorn, tills jag fick veta att min familj, mitt eget kött och blod skäms för mej. Kul. Jag får inte dricka alkohol imorn på festen för jag kan tydligen inte bete mig. Det var mer än vad jag visste... Tack för informationen.

Jag kollar på höstkläder när jag springer i affärer nu. Jag vill ha MASSOR. Nya stövlar, ny höstjacka, schyssta mörka jeans, ett gäng mysiga, burriga hösttröjor (inga som sticks) och mysiga hösthalsdukar. Och legheaters förstås. Jag lyckas aldrig se ut som jag vill eller som jag försöker att se ut när det gäller kläder. Eller hår. Eller smink. Jag vet oftast inte ens hur jag vill se ut, bara att resultatet ofta blir kasst. Jag har NOLL fantasi. Den har gått och gömt sig. Jag är inte kreativ för fem öre, samtidigt vill jag inget hellre än att gå till panduro och lägga mina pengar (som inte finns) på ett smyckesset och göra mina egna smycken. Även fast jag VET att dom högst troligt kommer att se ut som "hejkomochhjälpmej". Vad är det för fel på mej!? Jag har även fått för mig att jag ska måla med fönsterfärg på våra glasburkar vi vill ha till kryddorna i köket.  Hahahahaha. Ludvig, 1,2 år ritade med all säkerhet en finare teckning utan att titta igår, än vad burkarna skulle bli.

Jag ska nog byta stil. Jag ska färga håret svart, söka jobb på korvfabrik och börja älska punk. Jag ska bli som brudarna i "Tjenare Kungen". Då får man prata Göteborska. (det kan jag inte så bra) Och så får man ha hål i kläderna. Jag har mkt svarta kläder, kul tjej? Varje gång jag kämpar så blir det svart, svart ändå. Nånstans. Kul. (jag är inte bitter)

Imorn ska sofia och sanna åka till änki i Malmö. Utan mej. Jag vill oxå åka dit och reta bönder och dricka champagne. Suck. Istället ska jag ägna kvällen åt att leta tvättid och vara rädd för att värden ska ha dåliga nyheter när han kommer. Jag älskar lägenheten.
Och idag åker Carro, Mickis och Nina och ska dansa med flanellskjortsbärande/skogshuggande bönder hela natten. Utan mej. Bara för den där 25årsfesten jag ska på imorn som jag inte heller känner mej välkommen på. Vad har jag gjort för ont?! Jag säger ju det, amalia ska få sej en omgång kokt stryk när jag får tag på honom.

GAAAAH.

Kommentarer
Postat av: fanny

hur menar du nu? vadå inte dricka? kom hem till mig istället så ska du få både en och två stänkare ;) puss

2007-08-13 @ 20:30:17
URL: http://mammafanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0