Äcklighet

Varför börjar jag alltid mina inlägg med "jag!?" Känns ju jävligt egotrippat. Bara för det gjorde jag ju inte det nu, såklart... Jag börjar tro att jag kommer klara mej från magsjukan. Som är det äckligaste i världen. Men idag kom jag på mej själv med att tycka att det vore en bra idé att bli lite magsjuk när man känner sej lite fet och svullen!? Eller hur? Lite vomering och man känner sig genast mer fit. Tycker det verkar mycket smidigare än att springa och träna vareviga dag (träningsväskan ÄR skitjobbig att bära på, det går inte att komma ifrån), eller att aldrig äta sockerbomber. Äckligt va? Ganska tycker jag själv tom..

En annan äcklig grej är slemmigt fruktkött. I fin apelsinjuice är d helt okej, men i konstiga soppor och fruktgrejer, Yack. Ser ju ut som att nån lagt en pizza när man sköljer ut ett glas med sånt äckel.

Snart är det juuuul! Jag har inte hunnit julpynta så mkt hemma ännu, men hoppas på en andra advent i pysslets tecken. Iaf med tända ljus och nån pepparkaka. Får snorta kanel från julblommorna på jobbet och hoppas på det bästa när det gäller att julstämningen ska infinna sig. Tanken var att jag skulle vara vacker som dagen i en julröd klänning på julafton, men i min takt med dieten blir det nog lagom till julafton 2014. Kanske. Med Lite maginfluensor emellanåt så kan det nog uppnås.

Idol-final imorgon.. Jag är lite förvirrad angående den. Vem vinner? Jag har inte den blekaste. Ska vi disskutera? Jag tycker att Marie sjunger fint, ja, men jag tycker inte att hon är en artist. Vad tycker du? Och tror? Amanda är cool, hon lyser. DET är grejer det. Ni hör ju att jag är expert på artisteri, eller inte...

Dagen börjar lida mot sitt slut, och jag är tacksam. Mitt välmående har varit som en bergochdalbana idag men nu känns det någorlunda hyfsat. Micke vill gå ut och dricka öl, han har pimplat whiskey i sin andra hälft idag. För er som inte vet om hans lilla fetish så är det bad. BAD. Att bada. Helst skulle han nog sova i badkaret. Trots att det är pygmestort och han liknar en jätte i jämförelse. Men kul är det att se.

Det kanske blir en öl eller två idag...För att kompensera min förra lugna helg och för helgen som kommer oxå för den delen. Lisa, nej, du kan inte få med mej på 90`s när dom har tribute för ArkivX. Så det så!

Leverpastej säger hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0