Idol, illamående och lördag..

Självklart klarade jag mig inte från magäcklet. Igår, två sekunder efter att väckarklockan ringt kände jag illamåendet bubbla. Två sekunder efter att jag sjukanmält mig kom det. Jag hann. Tackar. Förmiddagen var grymt ond mot mej, men resten av dagen bestod av att ligga på soffan och smutta på sockerdricka. Tre pepparkakor fick mig mätt men även mer illamående, så sockerdrickan fick räcka. Micke sprang iväg till jobbet trots huvudvärk, illamående och lite feber. Stackar kom hem i natt, tvingast jobba till ett, skakade och frös som ett asplöv och la sig brevid mig nydachad och dyblöt, mindre skönt. Stackars liten. Nu ligger han på soffan o slumrar..

Idol igår.. Ja, vad ska man säga.. har man börjat kolla är det svårt att sluta. Och självklart hoppades jag lite extra på att Amanda skulle vinna, hon har ju slagit alla med hästlängder coolhetsmässigt, personlighetsmässigt, och ja, i det mesta tycker jag nog. Bruden är ett geni, hon lyckas med allt! Det kommer att gå prima för henne oxå, så jag är nöjd ändå. Marie vart ju själaglad av att vinna, såklart, tyckte ändå hon var värd det till slut. Helvete va insatt jag låter, hemskt! Men jag är för trött för att gå ut och klubba eller göra nåt för avancerat på fredagskvällarna när jag jobbar, så jag orkar inte mkt annat än att glo på tv. Och Idol är onekligen rätt så underhållande.. Igår frågade min kära pojkvän mej, när vi kollade på gamla Idol-repriser, vem jag helst skulle ligga med i Idol. "Jihde" Sa jag innan han hade ställt klart frågan.. Haha, svara lite snabbare lixom..

Idag är det lördag.. Känns skönt att det "bara" är lördag, eftersom hela dagen igår var ett helvete. Ett töcken. Jag mår någorlunda bättre idag, lite illamående hänger sig kvar, men jag har fått i mig en macka. Sitter och lyssnar på Matchbox20, underbart skön musik och drömmer mig bort... Vill inte riktigt vara här idag, i mitt mörka trista vardagsrum. Utanför är det gråare än nånsin, bara två veckor kvar till julafton och det känns overkligt. Julafton kommer komma på två röda och sen är den över. Känns sorgligt. Jag ville så gärna se fram emot julen så mycket i år, känna det härliga i all planering, julklappsköp och allt som hör till. Men jag har ingen lust, ingen ork. Att antränga mig bara för att.. Jag skulle lika gärna kunna ligga på en solig strand i Thailand i år. För en gång skull.

Tankarna snurrar på högvarv idag... jag vet inte varför, kan inte riktigt förklara. Hade inte tänkt att bli djup, men ibland kommer det. Tvivlat igen på vissa vänner, känner mej inte lika självklar som förut, inte lika omtyckt eller uppskattad. Jag inser att det antagligen är fånigt. Men det kan inte hjälpas, inte idag. Vad ska jag göra? Känns inte som att jag kan göra så mkt för att tänka om.. Sämst.

Nu ska jag sluta med deppigheterna. Det är lördag, klockan är bara strax över ett och REST STOP snurrar i högtalarna, onödigt att klaga för mycket.

Tack & förlåt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0