Slapp

Jag är sjukt seg idag. Inte så trött. Mest seg. Och det gillar jag inte. Arbetsmoralen och suget är ungefär en bit under noll vilket inte ger pluspoäng. Kaffesuget minimalt efter min härliga magsjuka. Det är i alla fall torsdag. Vilket betyder en dag till fredag (för er som inte fattat det?!) och julfest. Visserligen innebär det STORA klädvalsproblem, men iaf. Det kan det vara värt. Om jag får med mig något tillfredställande i väskan i morgon bitti. Tidigt som faen.

Lucia idag. Vilken dag det var när man var en småtting. För hundra år sen känns det som. I lågstadiet hade alla 3:or varje år ansvar för Lucia-tåget i kyrkan. Vi var extatiska. Alla andra klasser samlades klockan 6 på morgonen och gick med facklor ner till kyrkan. Alla tjejer i min klass hade våfflat håret och vi var sjukt stolta över att få ha levande ljus. Just det året det var vår tur fick Lucian stearin i ögonen och vart mindre glad. Våra tre musiklärare hade oxå en överraskning till oss, som slutade med att brandlarmet ljöd vackert i kyrkan. Ungefär till våran sång. Fint. Sådär, men man minns det och man fick en julstämning som heter duga. Kommer på mej själv med att sitta och le åt minnet just nu.

På lördag ska vi ha ett litet julkalas hos oss. Det ska bli trevligt. Baka pepparkakor, dricka glögg (hemskt) och skratta hade jag tänkt. Lisa har även bestämt att vi ska lyssna på Peter Jöback och försöker få mig att tro att det är det som funkar för att få till julkänslan. Med stort J. Vi får väl se.. 

Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0