Tröttheten och dårar

Det är jag idag. Jag är stört trött, trots att jag sovit länge. Men men, vad gör man.. Jobbet kommer att söva mej idag. Inga samtal, inga möten, knappt en kotte så långt ögat kan nå.

Julen är över. Igen. I år gick det dock ovanligt fort. Fattar knappt att det vart julafton och att den sen försvann. En smärre incident på julaftons kväll förstörde lite av den efterlängtade ledigheten. Men det är ju lätt att vara efterklok, trots att det är svårt för andra att be om ursäkt. Logik? Nej, inte direkt,. Men sanningen. Varför vill en fullvuxen människa, som man tycker ska ha livserfarenhet och vett i skallen sätta sig på någon mindre? Mindre erfaren, mindre kunnnig..? varför? Hur jag än vrider och vänder på eländet så kan jag inte komma på ett bra svar.. Det är omöjligt. Dessv'ärre påverkar det min just nu viktigaste relation, och är det så det ska behöva bli? Jag vill inte vara utan Micke. Kan hon bara inte fatta det och låta mej vara!? Att han klarar sej själv, att han är en vuxen människa som kan tycka och tänka själv. Varför kan man inte få vara en egen individ med egna beslut?

Igår var jag med mina flickor, plus en snäll pojke upp till Romme för första brädåket på FYRA år. Dock gick det helt okej, förutom lite fotont och lite snurr i skallen av min toppenform!! Inte. Jag och Sofia fick astm efter ett åk typ, tack gode gud för vår kondition. Men kul hade vi. Lika kul var det att ha frågesport, käka snarre och lyssna på skön 90:s musik i bilen. Tack för det, tjejer. Underbart att lattja med er igen!!

Nu ska jag nog jobba lite. Eller iaf försöka komma på något att ägna mej åt.

tack och förlåt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0