Fitnessgudinnan!

Eller slapplisan, välj själva. MEN jag har inhandlat mitt träningskort och jag har varit och svettats på lunchen. Skönt men inte jättekul. Imorn ska jag gå på pass, TROR jag, jag tänker inte vara dum nog att lova för mycket, men jag borde iaf. Det är alltid nåt. Beach 2009, kanske. Jag satsar stenhårt som alla märker! (Jag kommer dö efter passet imorn)

Dagen har varit hektisk.. Möten missade hit och dit, och "oj, har jag besök, har jag glömt att boka rum igen?!" Eh ja, och alla rum är fulla två timmar framöver... "Ja, men du kan väl lösa det är du gullig?!" ooookej... Jaja, mer träningsvärk imorn efter jobbdagen än efter träningen. Bättre än inget.

Nu sitter jag äntligen och andas.. Skönt. Nu ska mamma till slut flytta från det stora huset. Skönt och roligt för henne men det känns faktiskt sjukt vemodigt. VÅRT, stora, fina hus. Som visserligen ligger åt fanders på landet och som jag ägnat dom senaste tio åren att klaga på (2 km till bussen FÅR man klaga på...). Men ändå.. Jag har upplevt så mkt där... Överraskningsfester,  min första riktiga pojkvän, underbara jular, sjärnklara nätter, mysiga promenader.. Allt möjligt sånt där. Känns så mycket vårat. Mitt, mammas och storebrors. VI fixade, VI valde hur det skulle se ut, VI kämpade för att det skulle bli vårt hem. Mått dåligt, blivit bättre.. Så mycket har hänt under några av livets viktigaste år i det huset. Sorgligt. Men mycket bättre att mamma trivs bättre, jag kan ju inte bli 13 igen, aldrig nånsin. Och jag kommer inte flytta hem igen, inte på bra länge. Om nånsin. Inte Robert heller. Life goes on. Ibland gör det ont att inse det bara. Djupt värre, sån är jag på tisdagar!

Jag och min man gick och la oss, hör och häpna, klockan fem över 20 igår. Helt sjukt tidigt. Men sinnessjukt välbehövt och skönt. Som som stockar till klockan 4, då var jag pigg och hade kunnat gå upp. Men nej, alldeles för bekväm för det så jag somnade mer än gärna om till 7. Tack & förlåt. Underbart med sömn.

Nu är det en halvtimme kvar av arbetsdagen, jag kommer väl somna på t-banan idag där jag ska trängas med svettiga människor, gosigt. Massa bra på tv ikväll, styr min skönhetssömn. Men det får gå.

Kommentarer
Postat av: fanny

oj, när flyttar hon??? va fin du är när du är djup, det passar dig! =)

2007-11-20 @ 22:34:29
URL: http://mammafanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0