I Kyrkråttans tecken

Jag har äntligen fattat dom där konstiga tecknena. Som dom har i Kina eller vad det är. Typ född i lejonets år, hundens år osv.. Jag är garanterat född i kyrkråttans tecken. No doubt. Speciellt den här månaden. Jag fullkomligt avskyr att vara beroende av pengar, men vem är inte det? Vem har inte räkningar, hyra, fasta utgifter att betala? Sen att vissa använder sig av "pappa betalar", det hör inte hit.. Det vill jag inte göra heller, jag försöker hellre själv än är en bortskämd snorunge som lever på andra. Så det så.

Men faktum kvarstår.. Imorn har jag ca 87 kr kvar på kontot. Jippie. Kommer jag knappt med bussen till centrum på.. Visst, jag sa upp mej, jag visste förutsättningarna, men hur mycket är det värt att gå till ett jobb varje morgon fullpumpad med ångest? När man inte ens vet vart man ska i samma stund man vaknar på morgonen. Aldrig mer. Tack men fan inte förlåt.

Jag är glad iaf, tror jag. Jag ska kämpa en månad till och sen får jag min lön. Jag har mina vänner, jag har min pojke och jag har mitt jobb. För att inte tala om mitt gymkort som snart ska utnyttjas något mer. Är tanken, och det är väl den som räknas?

För att folk inte ska bli ledsna över mitt något bittra inlägg (inklusive jag själv) så ska jag pigga upp med en otroligt sexig och vild fjortisbild från fjortisförfesten i lördags. Mycket angenäm tillställning som jag redan berättat om i tidigare inlägg.

image28

Hm, smickrande värre.. Men vart bövelen är min mage!? Vi låtsas att den inte finns. Skönt.

Nu är jag återigen tom i skallen, så jag får väl lägga av med det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0