IDOL i fredags...

KATASTROF.. Vad är det för allvarliga fel på svenska folket?! Andreas? Kom igen. Att han ens kom till finalen är en gåta utan dess like. Ser inte folk hur kass och framför allt FUL killen är? Daniel är ju bara tusen ggr bättre.. Jag var lite argsint i fredags, något lullig på vin och med sminkpenseln i högsta hugg när detta tragiska ögonblivk inträffade. Tog mig till Lisa ändå, lagade exklusive middag bestående av bränd falukorv (Camillas favorit, hon tog flera ggr) och makaroner. Men gott som tusan var det.

Jag och Lisa möttes upp på Odenplan, våldgästade systemet och tog oss till hennes lya efter att ha mött upp Camilla. "Vi måste ha mat, färdiglagat eller laga?!" "Falukorv och makaroner?" Spurt till Ica. Lisas ögon vart stora som globar. Maten lagades (avancerat ord för rätten i fråga), vin intogs. Detsamma med öl och nån cider. Fram till Idol försökte jag desperat komma på en låt, som jag dansade frenetiskt till på gymnasiet. Utan lycka.

Vinintaget ökade och så gjorde även åsikterna om Idol. Vad gör dom med Marie? Sätt för bövelen inte på henne något så hon ser ut som en stoppad korv! Varför? Och Andreas, jag kan inte låta bli att återkomma till vad m'nniskan gör i Idol?! Han är skitful, han kan inte röra sej, han är inte rock, han är inte disco, han är en tönt. Han hör hemma som frontfigur (kanske, kanske) i ett sunkigt dansband. Sven-Ingvars, varför har inte dom rekryterat honom!? Gaaaaah. Och usch.

Idag är det iaf tisdag. Bara fyra dagar kvar till helg. Bara och bara, tjena. Men iaf. Mindre än igår. Smart va? Det är lugnt på jobbet idag, otroligt skönt. Jag är seg överallt och orkar inte riktigt jobba för fullt. Lust och ork = NOLL.
Jag skulle även ha motionerat mig lagom svettig idag, tisdagen till ära, men i morse vaknade jag och kände mig stickig och äcklig i halsen. Mysigt värre, va? Så jag skippade. Kanske blir en sväng ikväll om det känns bättre..

Som alla underbara människor  som  läser den här bloggen, märker så börjar skallen flumma till sig till sitt vanliga jag igen, så det är väl kanske lika bra att jag sätter punkt här. Ungefär.

Punkt


Kommentarer
Postat av: charming man

Men, varför röstade inte du själv då? Klaga inte svenska folket. dem gjorde rätt som röstade ut daniel.

2007-11-27 @ 10:48:50
URL: http://failures.blogg.se
Postat av: Lisa Jönsson

Jag skrattar ihjäl mig åt inlägget här ovan... sjukt kul. Och som vanligt är jag extremt nöjd med din recension utav idol!
O ikväll är de dags igen, ut med hockyfrillan

2007-11-30 @ 13:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0