Nya tag och fredag

Jag mår bättre idag. Gladare och mer utvilad. Micke var hemma med mig igår kväll och fanns där så fort jag behövde. Behövligt. Flera ggr om. Jag tänker fortfarande på er, men jag har insett att jag är hjälplös, kan inget göra, hur ont det än gör.. 

Idag är det fredag. Jag är för första gången på en reklambyrå på Skeppsbron. Kan inte rutinerna, kan inte personalen, tusen namn, men alla trevliga och softa. Det ska nog gå bra. Jag vill ha en sån här reception till min. Skratta bland kollegor, hjälpa till med beslut, vara "nån". Kunna säga "på jobbet.." Konstigt? Kanske, fast jag är nog inte ensam om att vilja ha fasta punkter.. 

Samtalet "skulle" kommit igår, har inte hört ett pip. Bra, dåligt? Vet inte alls.. Undrar, hoppas, önskar. Men börjar inse att det är kört.  Varför? Vad mer kan jag göra än att vara mig själv? Det verkar ju inte räcka någonstans. 

Yaya.. som sagt, inte vara deppig. Folk har det värre. 

Fredag... Jag vet inte vad jag ska göra. Inte öla, inte klubba, inte vara med Majkie.. Antagligen blir det att laga middag och glo Idol. Alone. Men det känns okej.. Pärla, hade ingen ork eller lust igår.. Städa i vårat sovrum som ser ut som Tjernobyl. Måla naglarna.. Dricka te. Perfekt fredag, eller vad? Ska försöka träffa Änki som är i Sthlm över helgen. Fika, skvallra, vara tjejiga. Höstmys. 

JAg är fortfarande inte extremt motiverad till att blogga om nåt skoj, så det här får duga för nu. Lunchen ska fixas. 

Tack & Förlåt 

Kommentarer
Postat av: fanny

men fortsätt blogga ändå! :D
trevlig helg gumman, fortsätt med dina nya vanor, du e gryyyym! xxx

2007-11-09 @ 12:51:13
URL: http://mammafanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0