Coctailfesten och hosta..

I lördags gick den stora coctailtillställningen som jag, carro och mickis planerat x antal veckor, av stapeln. Dagen var ganska lugn, tills jag kom på att klockan faktiskt var halv fyra, och att jag skulle vara i älvsjö runt tre. Hem till carro och mickis, fixa grundläggande smink, insmorning, packa bilen. Iväg till lokalen, bära bord, plocka flaskor, fixa fram ljus, klippa pappdukar, ställa fram glas.. Jag hade, i vanlig ordning, inte världens längsta tid på mig med sminket och håret, men jag var klar enbart fem minuter efter att de första gästerna anlänt. Festen kunde börja.

Allt gick hur bra som helst hela kvällen, förutom några smärre incidenter som att tio liter sprit i stort sett var slut, lite förbjudna hångel här och där och såna petitesser. Men de flesta verkade ha fantastiskt kul, även jag. De andra värdinnorna hade oxå skoj, vad jag vet. Vart ett himla springande med även många kära återseenden!

Jag är fortfarande hängig. Hostar, är snuvig och känner mig smått febrig. Räckte det inte att ha feber hela förra veckan? Tydligen inte.. Nu sitter jag här i vår lilla lya, ALONE och väntar på att Majkie ska komma hem och laga mat eller nåt åt mej. Bortskämt, va?

Egentligen har jag inte så mkt att skriva... det händer sådär mkt i mitt liv just nu, för att inte säga inget.. Igår köpte jag min första kaffebryggare, och tänkte idag avnjuta en kopp bryggt kaffe, men någon (inte jag) råkade köpa sm söta PYTTEkaffefilter igår, så det gick inte. Äcklig klövermjölk går inte att ha i gott kaffe, en omöjlighet. Mer Arla åt folket. Ja.. det var väl på ett ungefär vad som hände igår.. En sväng till Ikea, lite stajfs om sovrumslampor, väldigt nödvändigt och innehållsrikt.. Vi fick inte nån lampa med oss hem, att tillägga. Ludvig blev ledsen när jag lämnade på dagis igår morse och det skar i hjärtat på mej, lillplutten.

Mamma kommer hem från Kina först på fredag och jag saknar henne redan efter några dagar. Vi hade en jättemysig kväll med lite vin, skitsnack och tjejsnack innan hon åkte. Kvalitetstid med feber, kallar jag det.

Nästa helg kommer iaf min sannapuma hem från Amsterdam, då ska vi dricka vin och garva ihjäl oss åt fjortisfilmerna från sälen. Vilda musen ska oxå vara med. Hur töntigt kan det bli att man sitter och skriker det rakt in i filmkameran!? "Vilda musen - knullar tusen" hahahaha. eller nåt. Sorry anki, men du kommer skratta åt det på lördag! :) Jag ska även göra mitt bästa för att rota fram dom mindre oskyldiga diktsångerna jag och sanna ägnade våra arbetsmiljöslektioner åt i trean på gymnasiet. Lyckas jag känner jag på mig att den kvällen kommer att förgylla min för tillfället rätt så dystra höst.

Klart slut varulvstjut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0