Garbo & födelsedag

Jaha.. Då var det måndag igen och jag sitter här utan uppdrag. Igen. Så sjukt trist. Jag har inte speciellt mkt ångest (ännu) för den obefintliga lönen nästa månad, det är ju trots allt bara pengar. Men helskotta så trist det är! Och vädret suger hästrumpa idag, fy! Det blåser, regnar, och är grått, grått, grått..

I fredags efter en lättsam kväll på stan, som började bra med en öl på Soap, och sen skulle middagen intas på "vårt" ställe, Bröderna Ohlssons på söder. Bara det att vi redan var hungriga efter en öl, och efter två öl till OCH en bloodshot, orkade vi inte vänta en timme på bord. Tack och förlåt. Vi knallade till Söderhallarna istället och tryckte i oss sinnessjukt goda Mazarellafingers, MUMMA. Att deras öl är stora som få, är inte att tacka nej till i det läget. Efter lite disskutioner om rasism och i/u-länder (fråga mej inte varför, vi är inget par som pratar om sånt generellt, vet inte vad som hände) tyckte vi att vi kunde ju kolla om det gick nån bra film. Jag ville se "Supersugen", Micke nån skräckfilmen. Den ursprungliga planen var ju att se "Shrek3" så jag fick min vilja igenom med att iaf se en komedi. Tjena. Det slutade med att vi gick efter halva filmen, när ena huvudpersonen sagt "pussy" eller "fuck" 300 ggr efter fem minuter. Mötte upp Fanny och hennes vän för några öl på Kungsholmen, och trodde att vi skulle bli mördade när han tog med oss genom mörka gränder och in genom en väldigt suspekt port. Allmänna Galleriet, aha.. det såg ut så.

När vi ramlade in genom dörren, runt halv ett kunde jag inte hålla mej längre. Micke stod fast vid att han minsann ville ha min present på söndag, men jag kunde inte låta bli. Jag gav honom ett pappersark innehållande två sidor och det tog ett tag innan han hajade. "Aaaaha.... eh.. vart ska vi?" Han var ju tydligen bara "trött", som vanligt men jag fick hjälpa till lite. London, baby! japp, i januari ska vi dra iväg några dagar och det ska bli fullständigt underbart!!

I lördags knatade jag ner till Centrum för att införskaffa ett grattiskort och mötte upp CAmilla. Vi svansade runt lite på Åhlens och fick smärre panik när Camilla kom på att hon saknade sin väska. Mindre bra. Men en snäll tjej med barnvagn tyckte inte att en svart  Chloeväska passade in bland lila illastickade koftor, så hon hajade att det var nåns. Bra, syrran! :) Vinet korkades upp rätt snabbt, massa klippa och klistra i Mickes kort, och locktången på uppvärmning. Tiden flög, och Micke kom hem till en fin, städad och ljusfylld lägenhet.

Kvällen flöt på och det gick faktiskt att vara så många som vi var här hemma. Visst, vissa fick stå och vissa låna kuddar att sitta på men iaf. Ragglade ner till Garbo redan runt tio, och kom in utan problem. Sen spårade det kan man nog säga. Har sinnessjuka kort.. Inte jag, men bekanta. Jag väntar med skräckblandad förtjusnings på Jonnas kort.. Hmm..

image13  

Här är vi fortfarande hemma, Jag och Lisa, men värre vart det när vi väl kom till Garbo. Bildbevis finns nog där Jonna dansar på sofforna och folk tafsar här och där hejvilt..

image14  

En glad Lisa-paparazzi med en lite konstigare majkie. 

image15

Jag vet inte vad jag ska säga...

image16

Yeeeah.. eller nåt. 

Fler bilder kommer senare, om jag själv vågar kolla på dom först.. Nu blir det Vänner för hela slanten.

tack & förlåt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0