Smycken till salu!

Snart, snart, snart... Bara jag hittar den förbaskade sladden till min kamera så ska jag lägga upp kort. Jag får mer inspiration och motivation om folk faktiskt vill ha saker, därför anser jag att det är en bra grej att sälja! Billigt och bra. Och pilligt för mej.. Typ halsband och örhängen 150 rikstaler.

Hur som haver.. (vem använder ett sånt uttryck nu för tiden?) Jag försvarar mej med att skriften bara kom.. Jag kommer säkert skriva en hel del strunt idag, men det kan behövas ibland, bara skriva av sig lite. Jag funderade nämeligen på igår om jag skulle ta och skriva en sida eller två i min lilla anteckningsbok, men så kom jag på att jag inte gjort det på hundra år och då blir det lättare att blogga. Blajj blajj.

Idag jobbar jag inte heller.. igen. Jag ska fixa lite här hemma iaf, åka in till stan sen och möta mamma och försöka hitta nya jeans till Micke. På nåt sätt har båda hans favoritjeans gått sönder på ett obehagligt ställe.. Jag har inte med saken att göra. Dags för nytt inköp. Världens bästa Micke kom förövrigt hem med ett paket till mej igår. En ipod (Tack, nu slipper jag vara mobbad), men funkade den? nej. Ingenting elektriskt eller tekniskt jag införskaffar (eller får, bevisligen) fungerar på stört. Min första mp3 fick jag lämna in fem ggr på ett år, varpå två fick jag sprillans nya. Funkade dom? Ja, en vecka eller två. Jag fick en DVD av mamma i julklapp, den låter som en traktor om man kollar på en lång film. Om den ens vill läsa skivan vill säga.. Osv.. osv.. När jag köper ny mobil får jag ringa supporten för att få in Pinkoden, "oj, den verkar trasig, kan du komma in med den?" Får jag välja? nej.

Men men.. jag har fint packat ihop min lilla ipod och det gör ont i hjärtat att behöva lämna ifrån mej den. Jag kanske förhoppningsvis visserligen får en ny på momangen men funkar inte den heller ska jag nog sluta använda allt sånt där. Flytta in i mammas lilla gäststuga med stearinljus och sno hennes sidentäcke. Kanske kan jag sno en lykta av henne. Så jag ser nåt när jag läser korsord hela dagarna. Tack & förlåt.

Nu har jag förresten sett Jonnas kort. Dom censurerade. Ligger på Facebook och vi visste inte riktigt om vi skulle skratta eller gråta när vi såg dom. Men kul hade vi iaf, det är allt jag har att säga till mitt försvar.

Ikväll kommer mamma och äter lyxmat och dricker en klunk vin med oss. Lilla mamma. Usch va arg jag är på folk som behandlar henne illa, varför, varför? Hon kanske är den människan i hela världen som förtjänar minst att bli illa behandlad. Jag ska inte ens titta mot Norge igen. Dö.

Nu får det nog vara slut på tramset.. jag väntar på Mickis pärlor, men dom verkar inte vilja dimpa ner i brevlådan idag. Men men, det är ju en dag imorn oxå, alla ni som vet vad jag ska göra, håll gärna tummarna. Min widescreenskärm på datan får mej att se ut som en ladugårdsdörr, så imorn kanske mitt nya liv börjar.. eller nåt.

Hejdå.

Kommentarer
Postat av: fanny

men du, bra! vart e mina smycken!? =) puss

2007-10-31 @ 12:45:59
URL: http://mammafanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0