STOR Torsdag.

Jag kokar ris. Alone. För första gången i mitt liv, är inte det lite lustigt? Det kommer säkert inte gå att äta, men jag ska försöka. Lyckas jag så ska jag skriva ett diplom till mej själv.

Jag har gjort någonting stort idag. Ganska stort. Men tyvärr kan jag inte avslöja för mycket då Majkie smyger sig in och läser ibland. Han fyller år på lördag och jag hoppas att han ska bli överraskad och glad över presenten jag ska ge honom.

Jag har även varit på en arbetsintervju, som fick mej att helt tappa tron på att jag kommer lyckas få ett bra jobb. Inte på min egen förmåga, snarare på andras brist på förmåga samt tillgängliga BRA och roliga jobb. Nej, jag tänker inte sitta och sälja telefonabonnemang till folk när jag jobbat en år som receptionist. Aldrig i helvetet. Och nej, jag kan inte tänka mig det, för jag HATAR när folk ringer hem till mej och tjatar och har sig. "Ja, men du kan ju få gratis trosor, du behöver bara betala porto för 19.50" -"Eh ja, men jag har nyss rensat min troslåda och jag har tillräckligt mycket trosor" Irriterade säljare "Ja, men vadå, du menar väl inte att du kan ha för många par trosor?!" Jo, det menar jag, jävla irriterade insekt. Usch. Så nej, då är jag hellre fattig. Sen att det var, helt utan förvarning en gruppintervju, varpå en frotfarande gick på gymnasiet, en drog mitt i alltihopa och en tog studenten i våras och letade sitt första jobb. Ja, jättebra. Men jag gjorde det där för tre år sen. Varför ska jag bli inblandad? Iaf... Jag håller en tumme på min intervju imorn, den känns något viktigare.

Micke jobbar ikväll.. Känns inte kul. Men jag har fyndat några smycken på Lindex för 10 kronor styck som jag ska stycka och klippa i inom kort. Roligt.

Just det! Lördagen... Herre min skapare.. Jag tog mej till Sanna och korkade upp boxen och tittade på när hon tillagade en väldans smarrig sallad. Annika anslöt och vi satte Sälenfilmerna på Play efter en god middag med sallad, bröd och vin. (var det så grönsaker smakade?) Vi skrattade, som anat, så vi tjöt. Sanna skrek "Hur fan kunde ni stå ut med mej!?" haha. Jag och Annika satt mest tysta, inte för att vi höll med, men vi kunde inte riktigt svara. Stackars Sanna. Du var underbar redan då, lite linslus bara ;) Den tredje filmen ville inte riktig funka, tur för mej, då den bevisar att vi vart på efterfest med Coverbandet och jag sitter på toa när vi stapplat oss hem genom snöstorm och förbi stängda liftar, och är så hmm... överförfriskad så jag vet inte vad.. Illa, jag vet, men det var FYRA år sen. Då får man. Sanna var såklart snabb som blixten och drog fram filmkameran. Tack. Vi smuttade lite mer vin, jag lite mkt, och sen traskade vi upp till en gammal kompis som hade fest "Vi måste säga hej" tyckte vi... Det tyckte inte hans tjej. Lilla gumman, 17år och sur för att vi "förstöra hennes kväll".. Alla killar, som för övrigt är gamla, riktigt bra killkompisar "flockades" runt oss (HAHA) och vill baaaaaara prata med oss. Jippie. Ja.. det var ett gäng klonade 18åringa brudar som hängde där, och vi kände oss gamla. Och utanför. Synd att vi inte fick vara med i deras lilla pluttarmé.

Söndagen ägnades åt sovmorgon, mys i mammas soffhörna och en promenad till Gula Villan, trots huvudvärk, förkyld och lätt baksmälla. Men men, vad gör man inte för berömd pizza. (Går en mil tydligen, nästan). Pizzan var värd det, men förkylningen är fortfarande kvar..

Som sagt.. på lördag fyller Majkie år. Lite kalas här hemma och sen lokalpuben. Lattjo. Förhoppningsvis. Nu ska jag återgå till matlagningen, och Fanny, jag ska börja med mer kontinuitet när jag får ett liv och har nåt att skriva om ;)

Hejdå

Kommentarer
Postat av: fanny

jaha, är man inte bjuden på lördag? nänä, tur att man har ett liv då! =) och du, är du säker på att du han jobbat EN helt år som receptionist! ;)

PUSS

2007-10-25 @ 22:05:06
URL: http://mammafanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0