Helgen som gjorde mej hög av nostalgi

Som vanligt hade jag en hel massa i skallen att skriva om i morse.. Vad är kvar? Inte mkt alls.. Det tyder väl på att alt är som det ska.. Eller nåt.

Jag har varit duktig och vit i helgen. I fredags mådde jag kasst och låg hemma på soffan och käkade godis (mindre bra iofs). Somnade tio typ och sov som en gris hela dagen. En snorig Lisa hade fått mej lite hängig (känns bra att skylla på henne).. I lördags tog jag en tripp in till staden, mötte Anne, provade coola höstkepor och reafyndade ett par sjukt snygga höstskor, hade jag råd? Nej. Men har man inte råd så tar man sig råd, eller hur det är Sanna och Sofia brukar säga. Så det gjorde jag. Med en ångestladdad plånbok, eller iofs, den är ju som vanligt tom, snarare ett ångestladdat kontokort.. Yaya. Pengar kommer väl nya. Jag ska bara försöka få en skymt av dom innan dom försvinner igen, sånt brukar vara trevligt.

Igår kom min kära far hem till mamma och skulle fixa o trixa med sina plankor. Jag kom på att jag ville kolla på gamla filmer på pappas gamla videokamera som stått och skräpat i vårt förråd x antal månader. Sagt och gjort. Jag kollade framför allt på när jag och mitt Crew (kan det bli nördigare?) var i Sälen för ett par år sen och firade nyår. På ena bandet står det "Sälen-nyår- FETT FULLA!!", skrivet av en nöjd Sanna. Sär och då tack och lov. Vi måste ha varit ett gäng ganska så retarded 18 & 19 åringar. Vi verkade inte vara en dag över 14 någon av oss. Speciellt inte efter lite alkohol.. Men attans så kul det var.. Jag filmer i mörker, efter en hård festkväll, och sanna utbrister "Men tänd lampan, jag syns inte!" Matilda: "Men det är ingen som vill se dej fattar du väl!" Så goa och mysigt hade vi det. Sanna ville gärna synas som ni hör :) Sjukt kul.. Vi hade en underbar vecka och hade så stört kul, dag som natt. Jag har stått och kämpat med en ungspannkaka för första gången i mitt liv, när det var min tur att laga middag, varpå Sanna filmar in i ugnen och säger "Ja.. det är INTE bajs, det är annas ugnspannkaka, det blir nog gott" Tjusigt. Vi hade öråd, varpå en av oss åkte hem till Sthlm igen efter en natt.. Efterfest med Coverbandet varpå jag och sanna fick en låt tillägnad oss på afterskiin dagen efter det. Jag var spyfärdig varje sekund, men hoppade snällt med kameran i hand och i takt till låten. Sofia som ligger i soffan och sover och när Sanna frågar vad Sofia tyckt om den första dagen "Det jag har att säga är att det ska bli kul att dricka...."... Osv.. Jesus amalia.. Skratten och minnena från den resan kommer sent glömmas bort, om nånsin.

Sen var jag tvungen att kolla på lite fler band.. Bland annat från när jag fyllde 2 stora år. Jag satt i mammas och pappas dubbelsäng, och väntade på att dom skulle komma in och sjunga. Robert ligger brevid och sussar. Jag ser att pappa sticker in kameran i sovrummet (eller vad vet jag, men på filmen såg det iaf ut så!) och jag utbrister "omelett!", vilket var ett av mina favorituttryck när jag var i den åldern, tydligen.. Jag får iaf ett paket, sliter upp det, upptäcker att jag fått en peruk och utbrister "Åhhhh, en sån vill jag ha!!!" Jag vågar dock inte ens prova, inte heller storebror som vaknade och slängt sej framför kameran i ett försök att uppnå sitt rykte som linslus. Nästa paket öppnar jag försiktigt och vecklar fram först nåt som ser ut som två ben "ååh, ett par byxor" vecklar upp plagget ytterligare lite och säger "ååhh.. det är en tröja" När jag pulat klart upptäcker jag att det är en KLÄNNING och skriker "Ååååååh, det är en KLÄNNING!!!! DEN ska jag ha!!" Och senare på filmen sitter jag där snällt i min klänning. Har tyvärr oxå filmbevis på att jag sitter i sandlådan med spetskjol i rött och vitt. Mamma och pappa satte lås på min garderob för att jag helst skulle byta kläder ungefär 10 gången om dagen. På riktigt. Stackars förvirrade barn (jag alltså...) Nu när jag sitter här, 19 år senare, men feta, tjocka killår, dock ganska fotbollsaktiga efter alla år på planen och sparkar på bollar hit och dit, Och efter alla dessa år i högstadiet när jag var KOMPIS med alla när mina kompisar ville strula med den och den :) haha. Jag har svårt att se att jag var sådär flickflickig. Men det börjar så smått komma tillbaka..:) På gott och ont säkert.

Vilket massa trams! Men härligt var det! Framåt kvällen igår kom Carro och Mickis över för att börja planera vår lilla Coctailtillställning i oktober. (Den 6:e tom, hör av er alla som vill komma! :) ) Smygreklam? Nejdå... Det känns bra. Tror det kommer bli hur kul som helst!!! Nåt att se fram emot i höstmörkret.. Dricka coctails, ha fina kläder och tjoa och tjimma!

Nu kanske jag ska jobba lite. Eller snarare rensa kaffesump. Ska lite senare lägga upp några kort här, kom på att jag inte ens lagt upp tokkorten från kryssningen i juni, ajjabajja! Kommer snart. Adjökens


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0