Kaffeintag & toknatt

Klockan är 18.12 och jag är fortfarande på jobbet. I två timmar till snarare. Jippie. Jag började förvisso sent, men natten var nästan lite vild. (Hopsan, jag måste visst ha gått och gift mej eller så om den här natten kallas vild...) Ludvig var på besök och var så lugn söt och go igår kväll. Och i natt, tills han vaknade och skrek, efter att hans blöja hade läckt. Asfräscht. Inte konstigt att ungen grina. Men när han var ombytt och klar en sisådär 05.50 ville han inte sova. Jag är inte den som älskar att bli väckt då heller. Tyvärr. Jag låtsades såklart sova, stackars barn som luras så lätt. Efter ett bra tag när jag inte riktigt ville vakna (enligt Ludvig) drog han ut nappen kröp upp mot mej och gav mej en puss på munnen. Goseunge. Till slut iaf.. Till slut fick jag sova till 08.40. Någon var iaf utvilad. Inte jag. Men det var det värt :) Majkie är borta på lyxmiddag på Riche idag, den jäveln och jag ska sova tidigt. Typ halv nio, en sekund efter att jag kommit hem. Eller så somnar jag väl på tåget.

Jag är såååå uttråkad och någon undrar över detta blaj. Inte ens ett förbaskad bud att skicka. Dessutom har det här definitivt inte varit min dag.. Först gick Ludvigs vagn sönder, jag var trött, hängig och stressad. Sen kommer jag till jobbet, häller i mej kaffe. Pigg i två minuter. Stövlar jag beställt, och längtat som en galning efter strular, såklart. Jag får inte sluta tidigare på nuvarnade jobb, som jag hade kunnat mörda för att få göra. Nästan. Om jag nu inte lyckas få det jag vill ha, pga det kommer jag inte vara glad. Inte alls glad. Lika bra att ni som känner mej bäst och pratar med mej mest håller er borta. En timme eller så. Återkommer med slutgiltigt besked. Mera kaffe. Gott. Men väääääldigt vätskedrivande. En sur sekreterare ringer och försöker få mej att gå med på att receptionen slarvat med UPS bud, att det inte är levererat. To bad. Framme som Colombus till Amerika. Eller hur var det? Skitsamma. Tji fick den tantan. Jag är inte på krigsstigen idag eller så... O no. Missar topmodel OCH Idol idag oxå. Inte kul. Bara för det ska jag vältra mig i godis ikväll, lägga mej i soffan med täcke och kuddar och låtsas att jag har feber och tycka synd om mej själv för att jag blir övergiven av min man, och dessutom är uttorkad. Jag måste vara plantan som Gud glömde att vattna. Med all säkerhet. Ahapp... Nu kanske jag ska jobba lite sista timmen, eller sista 1,5. Kul.

Adökens sa fröken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0