Helgbravader

Jag vill börja med att säga att jag hoppas att folk hajjade ironin i mitt förra inlägg? Alla utom biff, tack för att du bjöd på den ;)

Måndag.. Jag är tung i huvudet, har ont i HELA kroppen och näsan börjar snora. Suck. Jag är iaf hemma och vilar, men har mest ångest över det, eftersom min kollega oxå är sjuk och vi har en stackars vikarie i repan. Chefen har konstant panik och ringer och gormar och det och det. Lite komiskt.

Helgen.. Bravader så det står härliga till. Fredagen började med en lite tidigare smitning från jobbet. Raka vägen till Slussen, möta upp mamma och sen ta sig på båten. En spontankryssning, efter alla veckor vi inte har haft tid att ens prata med varann. Kvalitetstid med mamma, högst behövlig. Intog vår hytt, sjukt schyssta på Birka faktiskt. Teve och hela kittet, på med Simpsons. Känner nu, när jag skrivit lite att det roliga då inte är så roligt idag när jag knappt kan sitta upp utan att ömma i hela kroppen. Men mamma var on fire, och fick mej att tokskratta både en och två ggr. Sånt är bra. Ska skrive mer om kryssningen sen, så fort jag känner mej lite mer motiverad..

Lördagen fortsatte med besök hemma hos Fannys Emma. Vankades 30-årfest. Det besöket började med att min väska, som hade en present i sej, i form av en fin vinflaska, knockades in i dörren och sprack. Jippe. ALLT i min väska vart tokblött, men framförallt stank den rödvin. Och gör väl fortfarande. Samma sak med min fina kalender, som numer ser ut som ett ruttet russin. Tack och lov låg ipod och mobil i jackan, annars hade jag inte varit glad.. Svårt att komma igång med kalasandet dock, efter en natts festande med en glad mamma. Och på tok för lite sömn. Efter några kurrantshotar gick det något lättare. Ska även skriva lite mer roligt om det senare, men nu skriker soffan efter mej och min arma kropp efter en filt.

Tjipp

Kommentarer
Postat av: J

Haha..as if. Det var ju jag som hajade ironin.

2008-02-11 @ 13:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0