Lämna mig för bövelen ifred!

Nästan varje gång jag vandrar över Hötorget skriker några (desperata?) fruktförsäljare efter en. Det slår aldrig fel. Jag blir galen. Jag brukar reagera, men rycka på axlarna, idag vart jag tokförbannad. Inte på så vis att jag vart arg och ville slå ihjäl världen. Men sjukt irriterad! Jag går förbi i godan ro, (men det var inte många på Hötorget idag runt två-tiden., så jag vet att det var jag som blev tilltalad) En äcklig, ful man ropar; "Kom hit, var inte rädd" VA!?!? Kom hit, var inte rädd!? När man kan säga vad som helst. Varför? Är dom så jävla dumma i huvudet att dom tror att man inte handlar frukt för att man är rädd för dom!? Det måste skramla en hel del lösa skruvar på Hötorgets kullerstenar..
Eller den här har man ju också hört några gånger; "Vackra svenska flicka, kom och handla. Rea" Är det ens rea på FRUKT!? Jag vill inte handla blommor eller frukt för att någon säger "vackra flicka" till mig. Är det nåt konstigt med mig då? För i helvete, skärp er. Kamma er och sälj era förbannade grejer eller byt jobb!

Nu är jag lugn efter att ha skrivit av mig det. Eller egentligen har jag väl varit helt lugn, men ju mer jag tänkte på det i eftermiddags desto mer irriterad vart jag. Jag har duktigt nog lagat middag själv, och ska nu lägga mig på soffan under min underbara filt och mysa. ALONE. Men imorgon när jag vaknar håller mig förhoppningsvis humöret mer uppe än vad ålder kan göra idag..

Kommentarer
Postat av: anna

tack! va kul att du tycker det!

hihi ja hötorget kan vara jobbigt ibland.
kram

2008-02-18 @ 19:57:35
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0