Pics and bitterness

Det slog mig just att mitt förra inlägg var det 100:e, vilket toppeninlägg. Not. Fast det gör ju faktiskt inte så himla mycket. Jag överlever nog. Däremot är jag redan trött på att vara sjuk. Jag har ont i HELA kroppen, idag känns det som att min hals är invaderat av små gremlings som vill hamra sig ut. Som att den sakta men säkert utvidgar sig till en apelsins storlek. Eller en honungsmelon. På bredden. Jätteskönt.

Jag somnade tidigt igår, och kunde inte somna om när jag vaknade vid nio. Så här sitter jag nu, med nytt och rykande varmt te, jag inbillar mig att halsen ska gå tillbaka till lingonstorlek då. Och att jag kanske ska bli lite värmd. Större chans att jag lyckas med det.

Skulle kanske inte vilja påstå att jag är mer motiverad att skriva om helgen nu, men jag kan ju försöka. Kryssningens bästa var när mamma vaknar upp på lördagsmorgonen, snorbakis och det näst första hon säger.. Jag kan tyvärr inte citera denna perfekt klockrena mening, utan att bli halshuggen (Idag skulle det iofs kännas helt okej). MEN jag kan säga att meningen innefattade en resa till Amsterdam och en joint. Jag skrattar fortfarande. Tyvärr var båten rätt tom på folk, men så länge vi hade roligt tillsammans är jag nöjd. Det var även rätt kul när vi satt i hytten, med medsnodda drinkar från baren och fick för oss att vi skulle fota lite. Bara det att varje gång mamma skulle trycka på knappen, så tryckte hon istället på on/off knappen. Fina kort det blev. Kanske hade kunnat bli iaf, om det hade blivit några. Mera skratt. Mamma är min bästis.

Lördagen.. Mycket skratt med nya bekantskaper,och en hel del fjortiskort. Men ska man verkligen bry sej om det? Så länge det är kul när det varar så spelar det väl ingen roll? Emmas hår började brinna, det var ganska roligt (Förlåt, Emma, om du kanske läser den här bloggen någon gång). Jag och Victoria såg att någonting flammade upp och det råkade vara Emmas stackars burr. Dock vart ingen större skada skedd, förutom att det luktade... bränt.. i hela lägenheten ett bra tag. Någon av oss (kan tyvärr inte säga exakt vem) kände sig tvungen att förklara sitt rökande på fyllan för att slippa elaka tankar. Kul att se. Som sagt, några kort togs även..

image34

Första kortet på månader där jag inte känner mig som en överviktig sumobrottare.

Och där tog det stopp.. Kollade precis igenom korten igen och insåg att jag nog inte ville visa upp flera :) För min egen skull.

Imorgon fyller min kära Lisa år. Lisa som fyller 24 och har åldersnojja över livet. Svinkul. Men lilla vännen, du har all tid i världen!! Jag ska göra mitt bästa för att på lördag se till att hon minsann känner sig ung. Eftersom att jag fyller år om exakt en vecka idag så ska det firas med dunder och brak på lördag. Och med tårta. Kan ju inte direkt påstå att jag är toksugen på att festa, speciellt när jag inte ens kan få ner lite te i halsjäveln (jag är inte bitter). Blir jag inte frisk tills dess vet jag någon som kommer behöva få ut sina aggressioner på ett boxningspass eller två.

Nu känner min arma kropp att jag suttit upp för länge. Känner mej mer som en 103-årig gammal kärring än som en sjukling. Åldersnojja? Ja, kanske ska börja fundera på det...

Kommentarer
Postat av: J

Ang tjejer, you know it. Om en vecka är man bortglömd.

Du var jättesöt på kortet förresten

2008-02-12 @ 16:37:28
URL: http://comeoneileen.tjejsajten.se
Postat av: carro

åh :D vad gulligt sagt.. tusen tack!

2008-02-12 @ 17:00:46
URL: http://rosetty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0