2008:s första tid

Årets första dag. Igår. Jag ägnade hela förmiddagen (eller rättare sagt halva dagen) åt att ligga och breda ut mej i sängen efter att micke gått till jobbet. Kämpade mej upp för att tvingas till tvättis klockan 13. Inte okej. Hade jag fått hade jag legat kvar i sängen till på lördag eller så. Men, men.. att få som jag vill är inte riktigt min grej. Tvättade duktigt som få igår, och skrattade i min ensamhet till Birdcage på kvällen. Sjukt underhållande.

Kanske ska man skriva några rader om nyårsafton oxå.. Mamma sov på soffan,  från i söndags så vi hoppade upp mitt på dagen, körde en vända i Sumpan och gjorde diverse nödvändigheter. Vi tyckte att vi skulle vara ensamma på Maxi, för vem är så dum (förutom vi) att man storhandlar till nyårsafton PÅ nyårsafton. Tydligen väldigt många. Jag packade ner det nödvändigaste, vilket var halva sminkresurserna och halva garderoben för att bege mej till Lisas vän Stina. Eller hennes pappas lägenhet. Kom dit, öppnade en liten cider och satte igång med färgkladdet i ansiktet. Mycket nödvändigt. Lisa blev grönochlila sminkad, sjukt snyggt var det. Middag och prat och rosevin. Mycket trevligt. Jag var lite för party och fick någon knäpp om att jag skulle ta mej vidare. Sagt och gjort.. Tog mej till Solberga, årets fylleslag var i full gång när jag kom dit. Jag som redan var ganska lugn, vart om möjligt mer däsen.. men men. Det var trevligt, trots lite trampande på tårna av en vinglig Mickis och lite snack med en något skelande Caroline. Toktöserna. Tog mej hem, snodde en taxi som lämnade av folk på en fest vi skulle gå över till. Hämtade upp Micke, tjafsade i taxin, kom hem, bråkade lite till och somnade som en sten. Ytterligare en nyårsafton som inte var något utöver en vanlig utekväll. Inte speciellt minnesvärd. Men trevligt ändå.

I söndags var jag, micke, mamma och hennes kompis på bio och såg Eastern promises. Sjukt bra film. Faktiskt. Otippat men den var bra. Precis innan slog det mej att jag, sorgligt nog, att jag har noll förväntningar på 2008.. jag känner mej, för första gången på bra länge, helt likgiltig inför ett nytt år. Inga nyårslöften, jag kunde inte komma på ett enda. Inga förhoppningar, bara en massa önskningar. Önskningar som inte kommer uppfyllas. Jag vill köpa en egen lägenhet, jag vill lyckas med min träning, jag vill ha min första riktiga lön nu och inte i april.. Osv..osv.. Samtidigt så vet jag inte vad jag VERKLIGEN vill. Innerst inne. Inte egentligen. De flesta säger tvärtom "Du vet nog vad du vill, innerst inne. Egentligen" Men nej. Jag gör nog inte det. Jag är hjälplös inför mina tankar om framtiden. Jag flyter med. Men det är inte lika kul som att ägna sig åt en passion. Något man älskar.

Att flyta kan vara bra,  Jag önskar bara att jag hade någon aning om vart jag kommer spolas upp.


Kommentarer
Postat av: mingla

det tar jag som en komplimang :)

2008-01-03 @ 10:50:22
URL: http://fuckmingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0