baksmälla

.. är ett jävla helvete! Jag kan inte riktigt bestämma mej för om det oftast är värt det. Har dock, tack och lov ingen ångest. Ångesten man kan få dagen efter skulle jag vilja banka ihjäl om det gick. Trots vinprovning på rödvin igår är baksmällan light idag. Trött men jag mår inte lika dåligt som min rishög som sitter och halvsover i soffan.

Årets första "Happening" på jobbet igår. Väldigt trevligt och väldigt mkt vin fuktade strupen. Jag tycker om mitt jobb. Folk är trevliga och fördomarna man hade innan man klev in för den tröskeln är bortblåsta, en skön känsla. Igår fick jag även reda på att väldigt många där gillar mej, också lagom skönt. Fick biobiljetter av chefen som helt klart ska se till att untnyttjas nu när kontot ligger på minus. Skit oxå. En vecka kvar till lönen som kommer att vara den sämsta i världshistorien. Jävla jul. Hur som helst, smugglade in Micke på jobbet en sväng, som fick rödvin och vart nypt i kinderna. Poppis han oxå, lilla tjejtjusaren. Tog en obligatorisk sväng förbi Sture för en öl som smakade skit, var sjukt duktiga och tog nattbussen halva vägen, traskade in på 7/11 och köpte, hör och häpna, PYTTIPANNA och sourcream chips så klart. Den vanligt raidningen fick vänta. Men vaknade som vanligt och fick ångest av avsaknaden av coca cola. Som jag FÅR dricka idag eftersom att det är helg, så det så!

Nästa vecka väntar döden.. Katarina ska dra med mej på pass på Balance hela veckan. Pass som kommer att döda min arma kropp. Jag är en svag människa trots lite (ganska mkt) flubb. Och jag har ingen kondis whatsoever. Boxningen i onsdags var dock kul och ska återupplevas på onsdag igen. Jag kämpar och är nöjd med det, det är väl huvudsaken!? Känns dock bra att det äntligen är lördag och jag tillåter mej att svulla lite. Veckan har bestått av matintag fulla med fibrer, näring och grönt nyttigt. Eh va?

I morgon ska jag äntligen få träffa min lillprins! Var på tok för länge sen, och han har lärt sej att säga traktor. Det skär i hjärtat när jag hör att han säger "An-na" och jag inte har fått pussa på honom på flera veckor. Ska bli underbart mysigt. Kanske hinns en biofilm med. Men först Ica och lösgodis. Om jag får upp saccosäcken (JÄTTEbakfulla Micke) ur soffan.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0