Flygrädsla

När jag var liten ÄLSKADE jag att flyga. Verkligen älskade. Liten och liten, fram till att jag var 13-14 kanske. Sen kom några idioter och kraschade in i WTC och strax efter det var det nog kört. Det i kombination med att man blivit äldre och faktiskt därmed är mer medveten om VAD som kan hända.. Jag är sjukt imponerad över att jag lyckades flyga till Thailand i nio timmar i sträck, utan att få panik. Men ändå. Planen är små. Trånga, jag är lite lätt klaostrofobisk i vissa situationer.. Jag har inte tänkt på flygplan som speciellt trånga, förrän jag och Anne för några år sedan hade en disskution, och hon råkade säga att; "Det värsta med att flyga är att planen alltid är så små, man kommer lixom ingenstans" Lyckat. Som att det går att tänka på annat när jag flyger nu.. Nej. Knappast.

På onsdag flygs det igen.. Bara två timmar iofs, men ändå. Jag kommer att vara nervös, jag får för mej att om jag har för höga förväntningar på resan, så kanske jag inte ens lyckas komma fram helskinnad. I morse, drömde jag att vi redan var i London, och det var sol och vår. Men så vaknade jag och kom på mej själv med att tänka; "Shit, är vi redan framme, då gick det bra att flyga" DET är läskigt. När mitt undermedvetna ger mej såna budskap. Dock inte så lugnande. Jag VET att det kommer att gå bra, herregud, hur många plan lyfter inte runt om i världen varje dag!? Ändå är det så svårt att bara släppa.. Den lilla elaka och hemska panikångesten kommer krypandes strax innan jag ska borda, det vet jag. Men nu har jag Majkie med mej, det är en bra sak. Och shoppingen lockar lagom, så jag ska göra mitt bästa för att inte vara en rädd och fjantig liten dammråtta på resan. Trots allt är det ganska mysigt att flyga, OM man inte sitter på helspänn och är livrädd. Wish me luck..

Lördag.. Gårdagskvällen hos svärfar var mysig. God mat, nåt glas vin och sena julklappar. Pund. Tackar. Idag ska jag mycket eventuellt släpa mej till gymmet. Jag kommer älska mej själv efteråt om jag åker, men faktumet att det är storm ute kvarstår. Rätt osugen på att springa ut i det vädret faktiskt. Dåligt, jag vet. Men storm är inte trevligt någonstans. Jag fick nya pärlor häromdagen, så kanske ska jag pyssla lite med ett nytt armband. Guld, silver och svart, hur låter det? Finns det ingen som råkar läsa den här bloggen som kan ge lite tips eller inspiration på smycken? Min kreativa ådra har tydligen jullov fortfarande..

Nu börjar iaf Scrubs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0