Gaaaaaah!

Jag är på bra humör. Tro det eller ej trots den något negativt klingande rubriken. MEN. Den här morgonen har fruktansvärt många saker irriterat mej något enormt. Varför går folk runt och spottar inomhus!? Jag skulle vilja våldgästa dessa personers hem och spotta på deras fula golv. Det är inte bara dumt och respektlöst, det är äckligt. Varför fattar man inte det?

T-bane turen till jobbet idag var heller ingen dröm. Ja, jag vet att det är mycket folk på tunnelbanan, men jag kan inte hjälpa att fruktansvärt mycket ogilla klimatet i en trång tågvagn. Alla klär sej för varmt, även jag såklart.. man tittar på folks stressade ansikten och ser att svettdropparna porlar i pannan. Det luktar svett i kombination med deoderantkonsumenternas lukt.. Säkert står hälften av alla resenärer och småfiser oxå. Panik, blandat med äckelkänslor. Jag hatar att vara inträngd, jag blir rädd. Och bland äckliga människor, däribland jag själv. Säkert. Speciellt i morse. Det slutade med att jag gick av och väntade på nästa. Så värt det.

En annan sak som är väldigt irriterande är att man aldrig vet vad man ska sätta på sig på dagarna. Det regnar och är grått. Visst, lätt. Ta på vad som helst, men ta med ett paraply. När det är sol och kallt. Svinkallt. Jag vill inte stå i en tbane vagn och vara äcklig och svettas. Men jag vill inte heller gå ut för tunt klädd och dö i lunginflammation som jag fått av förkylningen som jag i sin tur fått av för lite kläder. What to do?? Ja, ilandsproblem. Men jag kan väl iaf få tycka att det är irriterande?

Nog om det. Jag är ju trots allt på bra humör. Tro det eller ej. Trots trötthet. Lördagens boxning och lördagens födelsedagsmiddag för kära mamma var över förväntan. Jag kom ju hem klockan fem på morgonen, kan det ha varit annat än bra då? Jag ska försöka sammanfatta den kvällen senare idag.. Nu måste jag stoppa buken full med käk.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lördagskvällen var toppen! Puss min älskling!

2008-01-30 @ 00:22:07
Postat av: Joakim

Gumman, jag tror du menar u-lands problem. Eftersom i-land är industriland vilket Sverige är. U-land betyder utveckling land och det är till exempel Afrika! HAHA :D

2008-01-31 @ 18:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0