lättsam måndag, (finns dom?)

Tydligen så gör dom det, och jag är enormt lättad över min upptäckt! Dagen har gått väldigt fort. Hittills. Trots att det är måndag. Hur ofta händer det? Fick inte sitta stilla på hela förmiddagen, sen snabbt iväg till gymmet, pumpa lite med min bullmage och sen tillbaka till jobbet för att smaska en god ceasarsallad! Och nu sitter jag här, 30 minuter från att sluta. Ska raca hem, byta om, antagligen till myskläder a lá carte och sen iväg på innebandy. Var alldeles för länge sen, och tyvärr får jag nog bevittna AIK krossa Täby.. Lika bra att hålla sej borta från planen om matchen skulle gå åt det hållet..

Jag har kommit på ett flertalet saker jag vill ha i min ägo efter min födelsedag. En resa till Thailand av Micke tex, han nobbade. Den jäveln. Jag som trodde att han var kär i mej.. Men iaf. Mycket saker, saker som kanske min förbaskade ekonomi inte just nu pallar. Träningsväska, träningsskor, ett linne, smink, massor med saker. Inget sånt man vill ha av sin pojkvän kanske.. Men jag tycker fortfarande det är kul att fylla år, på vissa punkter behöver man väl aldrig på vuxen?

Helgen har varit bra.. Mysig. Mycket pussande med Micke, och lek med Ludvig igår. Trots hans något gnälliga uppsyn så skrattade han gott åt att bli kittlad. Och han vart mäkta nöjd av att öppna min telefon, få syn på Micke, peka på displayen och utbrista; "Iiiiicke", för att sedan peka på Micke som i egen hög person satt vid datan. Schööööt.

Trots att frosseri faktiskt tilläts i vårt hem i lördags, höll vi oss väldigt lugna. Visst, pizza kanske inte är den bästa lunchen, men vi åt inte ens någon middag. Och inte en massa onödigt godis, fetdrypande chips eller nåt annat fullproppat med socker. Känns sjukt bra. Och idag har jag ägnat lunchen åt lite lätt träning. I morgon blir det mamma som får följa med och svettas på gymmet. Då ska magen få värk och armarna bli skakiga. Fläsket ska oxå få arbeta. Minsann. Kicken av duktighet är grym!

Nu ska jag ta mitt pick och pack och röra mej hemåt, som alla andra galna sthlmare som ska till förorten. (Jippie)

Tjippie




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0