Snöns mörka dag

Snö är mysigt. Men jag vill inte ha det. Inte två jävla dagar efter nyårsafton!! Varför i bövelen kunde det inte komma lite snö innan jul istället? Förgrymmande. Visst, det är fint att sitta här inne i värmen och titta ut på dom yrande flingorna, men inte lika kul när det i morgon blir slask. Vissa har det värre, jag vet.. Men det måste vara marginellt!?
I morse när jag skulle stänga min träningsväska (hör och häpna, jag ska till gymmet idag) så upptäckte jag att den var trasig. Även den. Ett thaifynd jag gjorde för 40 spänn så att fodret innanför är helpaj för evigheter sen förväntade jag mej. Men nu har även blixtlåset gått sönder, och min kära pojkvän, grabbig som han är; "Men skärp dej för fan, det spelar väl ingen jävla roll!?" Jo, för jag vill inte tappa saker när jag måste springa till jobbet från tbanan för att hinna. Allra minst vill jag gå in på gymmet för att svettas, med redan fuktiga kläder som luktar mögel. Nej tack. Medhåll?! Någon?

Det här med killar och tjejer är lustigt... Mina för tillfället, enda svarta stövlar har gått sönder. Klackarna är söndertrasade och spetsen vid tårna är slitna. Visst, jag köpte dom för inga pengar alls på Skopunkten, men iaf. Dom är ändå trasiga. "Det syns ju knappt" säger han. Men när jag går nånstans, vartsomhelst.. så låter det KLACK KLACK KLACK.. istället för ett litet, litet.. klick, klack, klick, klack.. Det är störande. Dom är trasiga, jag behöver nya helt enkelt. Micke har två par jeans. Båda paren är helt trasiga, på ett väldigt (o)lämpligt ställe.. Och då menar jag helt trasiga. Man skulle se allt om han nu valde att gå utan underbyxor (förbjudet om jag bestämmer). Jag har sagt till honom, i veckor.. "Det gör inget om vi inte är jätterika, men du måste ju ha ett par hela byxor människa!" Njae.. jag får inte riktigt medhåll trots att det är HAN som får gå och shoppa till SIG. Jag fattar ingenting.  Shoppa är ju bland det bästa som finns... Lägg märke till att jag är medveten om att vi låter som värsta uteliggarna, men så illa är det inte. Vi har både stor, skön säng och en liten, men skön soffa. Men ibland märker man inte att saker inte fungerar som dom ska, när man inte använder dom på ett tag... Intressant värre..?

Kanske inte. Förlåt.

Kommentarer
Postat av: mingla

hela jag är full av ironi :)

2008-01-03 @ 11:02:21
URL: http://fuckmingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0