Söndag utan baksmälla

Det är underbart att vakna upp en söndag och inte vara bakis. Iofs har jag gjort det ganska många söndagar på sistone, men det slog mej just att det är fruktansvärt skönt att kunna åka och träna, orka lagat ordentlig mat (inte för att jag kanske kommer göra det just idag), pyssla hemma. Ha någorlunda ork, istället för att bara ligga och glo.

Nu är det bara två arbetsdagar kvar.. Jag längtar så otroligt mycket! "Okej, kom igen, tänker ni nu. Du ska bara vara borta i fyra dagar" Ja, jag vet. Men jag har inte åkt iväg på sjukt länge. 1,5 år ungefär. Dessutom har jag och majkie jobbat om varann lite väl mycket på sistone, jag ska även inte glömma att julens bravader tärde lite på oss. Så det ska bli så skönt, att få ha lite riktig semester. Istället för att ligga hemma och glo när man väl är ledig. Shoppa, dricka god öl, kanske festa lite, äta scones.. Bara vara. Just nu är jag i shoppastagen vad det gäller smink och träningskläder. Sen att jag behöver både väska, jacka och skor får vi se hur det blir med.

Jag ska hursomhelst börja packa lite smått nu, så jag hinner bli klart med det. Ska inte låta Micke packa åt mej, som han föreslog i morse. Då blir det kris. Och jag längtar faktiskt efter att träna idag. Trodde jag aldrig att jag skulle säga, men det ska bli otroligt skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0