Onsdag, två dagar närmre fredag..

Än i måndags alltså.. Jag påbörjade ett tjusigt inlägg igår, men det gick inget vidare. Så det får bli svammel idag istället.

Igår på min lunch kilade jag med glädje och inhandlade Liza Marklunds nya bok "Livstid". Det var nästan så att jag grät en skvätt när jag ganska så nyligen läste ut "Nobels Testamente". Anledningen var inte att det var direkt extremt gråtframkallande, utan snarare för att jag inte hade en aning om när nästa bok skulle komma. Den slutade med andra ord relativt spännande.. Nu slog det mej oxå att jag redan skrivit massa rader med bara dravvel (Där ser du, Johanna). Om en jävla bok. Men ändå.. Saken jag ville få fram var att jag köpte den igår, läste på vägen hem, slängde av mej jobbkläder väl hemma, åt chips (jag känner mej som en gris med mask i magen dagen innan mens) till middag och tappade upp ett bad. För första gången på riktigt länge kunde jag slappna av lite grann efter jobbet. Tack vare en bok som jag kunde sjunka ner i. La mig i badkaret bland allt skum och gaaah, orgasm. Nästan.

Gick och la mej strax efter 20, men när jag slutade läsa var det inte att gå och lägga sej "tidigt" längre. Somnade efter ovanligt få vridningar och vaknade halvt död i morse. Tröttare än tröttast. Kämpade mig iväg till slut iaf, och nu har jag haft en ooooootroligt givande dag. Öppnat några worddokument, svurit över raderade dokument och lita sånt kul. Åtminstone så har jag haft en härlig lunch idag med en filt i Humlegården och en massa sol. Dock en äcklig macka till lunch, men man kan ju inte få allt en onsdag som denna. Två dagar kvar till fredag. Det var länge sen jag längtade såhär extremt efter en helg.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0