Blaha och sött kort

Jag skäms. Jag har varit helt ofattbart slarvig med bloggen i helgen, men till mitt försvar har jag inte varit hemma eller haft en lugn stund sådär överdrivet ofta. Så det så.

Torsdagen tog till slut äntligen slut, även fast jag satt av typ tre timmar på jobbet. Och glodde. Mycket givande och roligt. Jag klarade även att inte hela tiden snaska på godiset. Men jag tog mej minsann till gymmet på lunchen och tränade stenhårt. Skönt. Gymmet var i stort sett tomt både onsdag och torsdag lunch, vilket gjorde att jag i lugn och ro kunde stånka och stöna. Sofia kom och mötte mej efter jobbet och vi åkte hem till mej för vin, skvaller och matlagning. Äntligen. Som jag har saknat den lilla filuren. Vi hade hur kul som helst. Sen kom Micke hem, kvart i nio och var dyngrak efter en pubrunda som startade klockan 13. Men kul hade vi, tack för kvällen, Sofi! Väldigt välbehövligt.. Ska även inom kort lägga upp en vacker bild på en söt Sofia in action. Med vad får ni se..

I fredags morse skulle jag äntligen få min efterlängtade sovmorgon, vaknade halv sju av en dröm och kunde inte somna om. Topp notch. Lite smått bakis och tröttare än på länge. En timme senare låg jag i soffan och glodde på sex avsnitt av "Vänner". Inte ens det funkade. Ludvig vart lämnad här och vi tog oss till Aquaria. Micke mer impad än Lusen.
Fredagen avslutade med påskmiddag på Tjärhovsgatan och jag höll mej nykter. "Anna, vad ska du dricka? Vin, sprit, Bailyes?  "Kan jag få lite saft? Jag kör". Okul men sjukt skönt. Somnade tidigt och vaknade totalt obakis. Försökte ta mammas bil in till söder, för att träna på gymmet, men efter att isf tvingas betala 30 kr/tim för parkering så fick det vara. Hem till pappa, började smutta vin, åt påskbrunch med pappa och Sussi och svalde några snapsar. Mycket gott. Vart mätt fort och tog inte ens en smula okynningsportion. Impad igen. Ägnade resterande kväll till att dricka i mej kalorier men avstodd från chips, godis och choklad. Mycket bra gjort. Vart dock full och fick Micke att åka ut till Tumba efter jobbet. Mysigt men trångt i lillebrors säng. Och valparna.. herregyd, vilka små underbara varelser. Biter i allt, piper, käkar skor, morrar, skäller. Men ack så underbart söta dom var! Kidnappare kommer inom kort stå på mina nya visitkort.

image50

Morris bits lagom skönt..

Igår fick jag ett ryck på morgonen och tog mej till gymmet. Körde styrka i 45 minuter och var på väg att åka hem, då ett pass började. Hoppade in och fick en till timmes träning. Nöjd. Igen. Men skönt var det. Så nu är det igång. Äntligen. Nu ska bara sumodräkten krympa lite, får se hur det går.

Jaha, så var det måndag. Igen. Sjukt skönt med långhelg men tiden går ju för fort!! Inte alls så välkommet att fyra dagars ledighet bara rusar förbi och det känns som att jag behöver sova i 48 timmar till för att orka ta mej till jobbet imorn. Inte okej.

Nu ska jag iaf trixa och fixa här hemma i min ensamhet. Tvättid hägrar ikväll och lägenheten ser ut som ett krigsfält. Igen. Som vanligt.

Adjökens.

Kommentarer
Postat av: fanny

lusen, optimalt smeknamn, jag lånar! =)

2008-03-25 @ 08:21:54
URL: http://mammafanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0