Irriterande sniglar

I morse ville jag mötas av en boxningssäck på jobbet... Pga ilska mot söliga kollektivtrafikanter. Riktigt söliga. OCH irriterande. Varför måste den där förbaskade tidningsutdelaren stå i mitten av trappnedgången, så alla som vill ha sin tidning måste STANNA för att ta emot den? Men å andra sidan, har man någonting alls i huvudet så hajjar man ju att man faktiskt kanske inte borde totalstanna ovanför en trappa (eller någonstans alls) när det är rusningstrafik. I morse så TVÄRSTANNADE en kvinna och tog tidningen, sen kom jag såklart efter henne i trappan.. På väg till pendeltåget, gick hon till ena sidan långväggen och tog en tidning, en till, från ena stället, när jag skulle gå om henne, går hon tvärs över hela gången för att ta den andra uppgången. Vem orkar sånt när man har lite småbråttom och för en gång skull vill hinna med en tidigare t-bana!? Irriterande värre. Är jag bara dryg eller har jag rätt??

Kanske ska jag ägna mig åt lite roligare saker att skriva om nu.. Helgen var skojig. Väldigt blandad, men kul. Var hos farmor på kalkon lunch i lördags, huuuur gott som helst. Tog lilla bilen hem, städade rekordsnabbt och fick besök lagom till schlagern. Vin, vin och mera vin. Och en gos, ny cider. Mera vin. Bonzai med tärningar, roligt och ganska farligt.. Vi fick svära på "Mikes chilenarmustasch", tex. Lagom sexigt.. Men kul var det. Tog oss efter vilda disskutioner in till stan, lönehelg, lyckat när klockan är över ett. Inte. Vi ragglade in på Dubliner och hade skoj den lilla tid vi var där. Gick förbi Max, tack gode gud för Max, take away-kassa och ilfart i taxi på väg hem..

Söndagens ägnades mestadels i soffan eller sängen. Micke var svårt bakis och mådde skit hela dagen. Jag var mest lat, repriserna på söndagarna är min räddning. Igår vaknade jag med den värsta måndagsångesten på länge, varför vet jag inte. Hoppade upp ur sängen efter bara en snoozning (ovanligt snabbt), men var ändå sent ute såklart. Kom dock tidigt till jobbet, men min tilltänkta lyxfrukost vart inte riktigt av..

Lunkade till gymmet igår på lunchen, kände mig extremt duktig. Tills jag hade svettats klart av att ha sprungit i två minuter. Då var jag inte lika duktig. Men väl hemma orkade jag iaf göra en couscous-sallad, kändes väldigt nyttigt. Nu jäklar måste jag försöka bli lite snyggot igen. Det här är ju inte hållbart. Dock syndade jag med en snickersglass efter middagen, men det får man väl? Ibland?

Ikväll blir det lattjo med syrran. Eller lattjo, snarare att möta döden. Vi ska träna. Stenhårt är det tänkt. Jag skiter i att min hals antagligen kommer vakna stor som en apelsin imorgon, det är det värt för att man ska hitta benen i mina armar. Så det så.

image42


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0