Ledig måndag med stånk och stön

Jag hade precis en trevlig stund i soffan med min pojkvän, därav rubriken.. Haha, ibland slår min fyndighet mej med häpnad. Typ.

Idag har jag varit ledig, eller så gott som. Fick i alla fall sova lite längre i morse, väcktes av mobilalarmet (i form av nån dålig operaballad, sämst) klockan nio. Hoppade upp, och ner i  mjukisarna. Ska man flytta så behöver man väl inte ens försöka vara snygg? Tvingade upp en trött pojkvän som nog helst skulle sova hela veckan. Utan att vakna. Kanske för att äta då då, sånt gillar han, lilla grisen. Åkte iaf ut till huset, för att hjälpa till med diverse saker för flytten. Huset var nästan helt tomt, ekade sorgligt när jag kom upp i det annars så ombonade och mysiga vardagsrummet. Vi pysslade där några timmar, jag tömde garderober och slängde massvis med kläder. Dessutom kom jag på att jag antagligen är världens bästa och snällast plastsyster som ska skänka en proppfull ikeakasse med kläder till min lillasyster. Hur snällt är inte det? Bättre iofs att jag ser dom på henne, än att jag själv ser mej i spegeln iklädd något som får mej att likna en uppstoppad korv fylld med surdeg?

Plockade även ur det sista i mitt rum och hade lite kul åt vissa saker, hur fan kan man spara på så mycket skit!? Helt otroligt.. Bland annat hittade jag dem här, och fick mej ett gott skratt. Och en förbryllande tankeställare;

image43


Hmm.. Anders Glenmark, och ja, jag stod och rådiggade till The Boppers på Hard Rock Café på min 6:e födelsedag, men SVEN-INGVARS!? Allvarligt? Själva grejen att jag faktiskt hade tonvis med kassettband, är det bara jag eller är det ganska så 80-tal?

Hittade även dessa pärlor, men dom fick åka med i kartongen hem till mej istället för att åka i soptunnan, det vore värre än skändning att slänga!

image44

Du & jag, Sune, du & jag..

Idag var jag förmodligen för sista gången i huset.. Jag har bott där sen jag var 13, och det känns minst sagt vemodigt.. Huset som jag först hatade för att det låg för långt ifrån bussen (när man är 13 får man vara lat), men huset som jag sen älskade för att vi byggde veranda att festa på, och för att det var underbart vackert och härligt under vår- och sommar halvåret.. Nära till sjön, turerna med vår lilla eka på sommaren. Jag och Sofia åkte ut med båten, drack saft och åt Mariekex. Spillde saft och en äcklig mört hoppade upp i båten. Vilka tider.

Men mamma är så färdig hon kan bli med huset. Tomten, allt jobb med att underhålla gräsmatta, rabatter, häckklippning. Och det är trots allt det som betyder mest, att hon trivs bättre dit hon flyttat nu. Och hennes lägenhet fick mig att vilja lägga mej på hennes vardagsrum och tjura som en kolikunge idag. Jag vill flytta!! Hon har ett underbart fönsterbläck, brett som tusan, att sitta vid på morgnarna. Med spotlight i taket och stora, breda fönster. Hur mysigt som helst. Förmiddagssol på sin lilla altan. Jag vill inte längre bo där man inte ens kan ha sin riktiga adress, där man inte får måla, tapetsera eller nåt annat kul. Jag kan ha ett ruckel, men det skulle iaf vara mitt eget. Eller mitt och Mickes kanske. Jag vill måla rött i hallen om jag vill, skruva upp konstiga saker på väggarna, kanske vill jag använda två hål i väggen till nåt konstnärligt? Eftersom att jag är så konstnärlig.. Hmm.. Få målarfärg på byxor, i hår och göra som jag vill.

Det skulle iaf vara mitt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0