sockerstinn duracelkanin

Jag började på ett kasst inlägg igår men la ner det rätt snabbt. Fantasi och motivation på noll. Känns inte direkt väldigt mycket bättre idag, men det kanske flyter..

Jag fick inte så väldigt bra respons på mitt förra inlägg, så jag vet inte riktigt om det känns som en bra idé längre att blogg om mitt "nya liv". Eller så. Hittills har det iaf gått relativt bra. Igår föll jag dock för några små lösgodisbitar. Inte bra. (Jag ska bikta mej inom kort) Tränade en sväng i måndags med mamma men orkade ungefär ingenting. Sämst. Men vad gör man egentligen när man varit krasslig vecka efter vecka och inte kunnat träna? Klart som fan att man tappar. Sjukt irriterande är det även fast det är klart som korvspad. Är det klart förresten? Skitsamma..

Imorgon är det skärtosdag. Någon som vill hänga med på en påskkärringsrunda? I morse såg jag någon som var skrämmande lik en fågelskrämma som faktiskt fick mig att längta tillbaka till de tiderna. Jag och Carro var för en herrans massa år sedan barnavkter till min kusin som gärna ville gå påskkärring. Mamma fick sminka oss "vackra" och vi gav oss runt i kvarteret. Ganska snabbt kom vi på att det var skitbra att ha med sej en söt liten tjej på 5 år, vi vart typ rika. På femkronor och godis. Det var tider det. Vårigt var det också, kanske för att påsken då infann sig i mitten på april.

Idag är det fullproppat med godis här. Inte så väldigt bra, varken för min sumohydda eller för min karaktär. Jag har ätit två små chokladbitar idag. Men sägs det inte att det är bra för hjärtat?! Eller för vålmåendet? Nu ställer jag mig frågan; "Hur i helsike ska jag överleva påsken utan att se ut som en michilingubbe på tisdag?!" Svaret är lätt; omöjligt.

Nu verkar det som att jag kanske borde jobba lite grann. Så jag får väl lov att göra det, berusa mej på plommon eller nåt istället för den underbara chokladaromen. Bövelen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0