Tisdagsfylla

Hmm.. Det är lördag idag, kan verka underligt att jag skriver om i tisdags då, men skitsamma. Jag och Cami satt, som ni såg, och pratade lite lätt på msn i tisdags. Tjocka och bittra kom vi fram till att vi var vinsugna. En tisdag. Är det okej? Efter jobbet gick jag i alla fall och mötte upp min Anne för en fika. Välbehövligt och trevligt. Åt den godaste foccaccian nånsin.  Skvaller, skitsnack och mitt vinsug växte sig starkare. Mötte upp Cami och intog Fridays. Drink? vin? öl? Tiden sprang iväg och som vanligt hade vi skoj. När klockan närmade sig 22 slutade Majkie och kom och mötte upp oss. "Åka hem?!" No way.. Sen att vi båda skulle upp och jobba tidigt på onsdagen, hörde inte riktigt dit. Dom tankarna var nedlagda för länge sen.

Vi knatade upp till elitens elitställe, Soft. Drack öl och vin. Öl och vin. Satt och pratade och skrattade tills vi blev utslängda runt ett. Jaha, vart ska vi nu? Kroppen skrek att man borde åka hem och lägga sig, men knoppen ville inte riktigt hänga med. Men så vart det till slut. Tog tom t-banan hem, sjukt duktigt den tiden på dygnet. Ge mig en sådan här tisdag lite oftare. En gång i veckan?

Jag kom just på att jag är i sjukt behov av sol. Värme. Thailand. Sen jag kom hit till mamma igår har Thailand suttit på näthinnan. Phi Phi, med utsikt över helt turkost vatten. Stora, breda solfåtoljer på den stora balkongen. Palmblad som hänger ner över taket. Det charmiga i den skraltiga airconditionern, som fick mamma att vakna om natten och tro att möss käkade på vår säng underifrån. Gott skratt.

Värmen, trots spöregn på väg till frukosten på hotellet i Kata Beach. Mamma i en vattenpöl, med vatten upp till knäna. Nästan. Underbara, men hysteriska Bangkok. Skoaffärer i varje hörn, Mekka för en shoppinggalen som jag. Alla små gulliga stånd med mat, där vi faktiskt en gång vågade oss på att äta. Även fast jag såg en råtta stor som en terrier. Var tvungen att rota fram lite kort från resan, det gör ont i hjärtat att inget nytt är planerat.

Tänkte lägga upp lite kort från resan, men nu verkar nåt inte riktigt vilja, så det sket sej. Helvete.

Nu måste jag fortsätta med lördagen. Tjipp








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0