Träningsmani?

Jag vet inte vad som har hänt, men jag är fan lite impad av mig själv. Förra veckan tränade jag fem ggr.. Igår var jag på boxning och idag på intensivpass. Sen att jag var nära döden ett par ggr under dessa 45 minuter, det behöver man väl inte lägga så stor vikt vid?

Har slarvat extremt mycket med bloggen på sistone, förlåt! Jag tänker ofta på att jag ska skriva om ditten och datten, men det blir ju, uppenbarligen inte alltid av. Kan ju inte direkt påstå heller att jag varit dränkt i jobb, jag har varit sjukt lat. As simple as that.

Torsdag eftermiddag.. Bara 1,5 dag till helgen, sinnessjukt skönt att ha en ledig Micke hemma ska det bli. Vi ska ha "Bonding". Hur låter det när man varit tillsammans i över ett år och bott ihop i snart ett år? Hmm.. Sånt är livet när man ska få god mat lagad av ett proffs.

Min vecka har hittills gått i lathetens tecken, som sagt. Inte träningsmässigt, icke. Men jobbmässigt. Och i det mesta andra-mässigt. Jag är så less på att överanstränga mej för tillfället. Men hur sjukt är inte det, iom att jag typ längtar efter att träna? Jag hör hur det låter, jag är inte galen. Tror jag. Men just jobbsaker och sånt känns lite avlägset. Skäms på mig.

För någon vecka sen skrev jag ju att jag skulle blogga om träningen och maten och det. Tyvärr fick jag ju inte direkt någon bra respons (eller jag fick ingen alls, haha) så jag tappade suget lite. Jag hade hoppats att någon skulle hoppa på och vilja joina. Få lite hjälp med att komma igång. Men när det gick lite sisådär med det så bestämde jag mej för att skippa just den grejen. Men nu ska jag iaf skriva ner ett "recept" som jag använt huuuur mycket som helst dom senaste dagarna. Eller snarare berätta vad jag ätit till middag den senaste veckan!

En sallad på rödlök, gurka, röd paprika, körsbärstomater, lite olivolja, peppar, salt och lite salladskrydda. SÅÅÅ gott och sjukt enkelt. Jag brukar strö på några solrosfrön också, även det hur gott som helst. Och nyttigt. Igår åt jag en stekt kycklingfilé till och ett ägg, bra med protein efter boxningen. Pressade på lite citron och Voila! Hur gott som helst. Och nyttigt. Inte alls torrt heller, trots avsaknad av sås eller nåt annat fett som brukar vara det godaste (helvete till att det är så). Med en knäckemacka med mager ost på vart jag mätt som tusan utan att vilja rulla. Perfekt.

Om hur länge kommer jag stå såhär?

image51 

Kniiiip och adjö.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Det kommer gå super duper fort ska du se :)

2008-03-27 @ 21:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0