Baaaarcelona!

Nu. Det blir mest bilder, men vissa bilder talar nog rätt bra för sig själva.. Dock har jag inte så många bilder själv, jag knyckte pappas flaschiga kamera och fotade med istället, men tyvärr är dom fortfarande i hans data då hans teknikkunskaper svek litegrann. Men inte så mycket. Dem kommer dem oxå..

image66 
Klockan är väl ungefär halv åtta på morgonen och vi sitter på planet.. Gin på påse. Är det semester så är det.

image67
Samma eftermiddag.. efter att ha sett skrubben vi skulle bo i, vart det nödvändigt med en sån här flaska..

image68
Första kvällen sprack molnen upp och vi tog en promenad ner till hamnen.

image69

image70
För er som varit i Barcelona och inne på vaxmuseet längs ramblan, ni har väl inte missat baren längst in? Som en tropisk djungel.. helt underbart häftig.

image71
Så här är hela baren inredd..

image72
Söta Jonna.

image73
Skål på dig, pappa! Första kvällen slutade i en lagom baksmälla när vi vaknade på måndagen..

image74
Pappa myser på hostalets takterrass i tokvärmen.

image75
Känns denna igen?

image76
Lagom svaga drinkar...

image77
Sista kvällen med ny sjal och lite färg på nosen.

Ja.. det var väl i stort sett alla mina bilder, men som sagt så kommer det flera. Lite mer turistiga, lite proffsigare.

Jag och pappa var borta i fyra dagar, fyra dagar fyllda med promenader, ölserveringar, sangria, skratt och prat. Väldigt välbehövligt och väldigt roligt. Riktigt lite shopping men det ska nog kunna tas igen på hemmaplan. Fortare än kvickt. Tack för en underbar resa, pappa!

Efter att jag äntligen skrivit idag igen så kom jag på en sak.. Det största som hänt på sistone är ju att min kära bror gått och gift sig och jag har alltså blivit en svägerska rik. Trevligt. Bröllopet var helt fantastiskt vacker och hela dagen var fulländad. Har kort att lägga upp, men det får vänta. Nu väntar min tidiga fredagskväll.

Fem kotletter är fler än en lax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0